.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کاندیدا‌های 3741 چه کسانی هستند؟
عمران اکبرنژاد

شمال نیوز: مجلس شورای اسلامی به‌عنوان یکی از پایه‌های اصلی مدیریتی جامعه دارای جایگاه مهم و تعیین‌کننده‌ای در مدیریت است و افرادی که به این عرصه وارد ‌می‌شوند، باید دارای شاخص‌ها و ویژگی‌هایی باشند که ارزش آن را حفظ و تقویت کنند.

افرادی که بدون دعوت به مجالس عزا یا عروسی می‌روند در بین مردم مازندران به گروه 3741 «سی‌وهفت، چهل‌ویک» اطلاق می‌شوند که به آنها با نگاه نامناسب فرهنگی و اجتماعی نگریسته می‌شود.

تبلیغات کاندیدا‌های مجلس شورای اسلامی از مدت‌ها قبل به عناوین مختلف آغاز شده تا بتوانند آرای شهروندان و روستا‌‌نشینان را در سبد خود بریزند که برای دست‌یابی به این هدف دست به انواع و اقسام برنامه‌ها و ابتکارات می‌زنند.

حضور پر‌رنگ در برنامه‌های عمومی از جمله اقدامات کاندیدا‌های نشستن بر صندلی‌های سبز است و حضور ناپسند آنها در مراسم سوم، هفتم، چهلم و سالگرد در این میان بیشتر خود‌نمایی می‌کند.

جلب و جذب آرای مردم از راه‌های گوناگون در دستور کار نامزد‌های انتخابات مجلس قرار دارد و برای به نمایش گذاشتن خود، با دعوت یا بدون دعوت در مراسم‌ مختلف با نشستن در صدر مجلس و در بعضی مواقع با پخش برگه‌های تسلیت، حضور می‌یابند.

هر‌ چند در قانون انتخابات، فرصت محدودی برای تبلیغات کاندیدا‌ها درنظر گرفته شده که لزوم بازنگری در آن وجود دارد ولی احترام به قانون توسط قانون‌گذار احتمالی آینده، باید در دستور کار قرار گیرد تا ذهنیت عمومی به قانون‌مندی افراد مدعی تمایل نشان دهد.

اعلام برنامه‌ها، معرفی کارنامه، اعلام مواضع در موضوعات روز و بیان توانمندی‌ها و مشکلات کشور و استان و حوزه انتخابیه و ارائه راهکار بر طبق وظایف نمایندگان باید در دستور کار کاندیداها باشد که حضور نا‌چسب در مراسم‌ مختلف و مشارکت غیر‌ لازم در همایش‌ها و برنامه‌ها و یا برنامه‌ریزی برای مراسم‌ و جلسات مختلف با عناوین پر‌طمطراق موجب نا‌خرسندی عمومی و کاهش منزلت مجلس شورای اسلامی می‌شود و فضا را برای نقش‌آفرینی نخبگان جامعه به‌منظور شناسایی منطقی و عمیق کاندیداها محدود می‌کند.

حضور برخی از نامزد‌ها برای کسب اعتبار اجتماعی، سیاسی و فرهنگی صورت می‌گیرد تا با کسب آرای آبرومند به کسب وجهه خود اقدام کنند و یا برخی دیگر برای استفاده از آرای مردم به‌منظور امتیاز سیاسی و ارتقای شغلی استفاده کنند و آنچه در این میان نادیده گرفته می‌شود، کم‌رنگ شدن اعتماد عمومی به صداقت افرادی است که خود را با بیان مطالب دور از دسترس و بدون پشتوانه ساختاری و قانونی در جامعه به هر وسیله در معرض معرفی قرار می‌دهند.

مراسم‌ ترحیم مکان مناسبی برای پرسش، یا بحث و گفت‌و‌گو با نامزد‌ها درباره برنامه‌ها و دید‌گاه‌های آنان نیست و سخنرانی آنان نیز در این مراسم‌ و استفاده نا‌مناسب از ابعاد عاطفی مجالس عزا نیز از ضعف ساختار‌های اذهان عمومی برای انتخاب فرد در مجلس حکایت دارد که نامزد‌های حضور در مجلس از آن استفاده می‌کنند.

------------------------------

یادداشت از عمران اکبرنژاد/ فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.244 seconds.